torsdag 12 juli 2012

THE LEFT HAND DEVIL IS COMING

En alldeles vanlig dag i vårt liv, till och med en bra dag. Inte förrän på sen eftermiddag började rädslor och röster dyka upp. Det var då djävulen var antågande, och någon hade varnat Laura för att någon ville åt våra ägodelar. Att säga emot och argumentera är lönlöst, i stället försäkrar jag henne att allt är under kontroll, att vi står under beskydd, och att alla säkerhetsåtgärder är vidtagna. 
Fikade en aning tidigare än vanligt för att vara färdiga när nattarna kom. Men de kom inte förrän halv nio, och då var 
mamma redan kommit på plats i sängen! Kvällens tjejer verkade trevligare än gårdagens, och var uppriktigt ledsna över att vara för sena. I morgon kommer de vid halv åtta tiden, så får vi se hur det går. 
Detta betyder att jag inte fick någon tid för disk och plock i kväll, och nu är jag för trött för att få något vettigt uträttat.


Har en hel del synpunkter på hemtjänsten — men lär knappast bli populär om jag framför dem.  
Så mycket snurrar i huvudet, men just nu orkar jag inte formulera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar