fredag 13 juli 2012

Från min veranda


 Sover man till halv tre, har man inte så många timmar på sig innan det är dags att gå och lägga sig vid åttatiden. 
Två nya tjejer dök upp här för att natta Laura, jag bad dem att inte stressa, att låta mor bestämma takten. Om det var det eller om det hade gått ändå, är ju omöjligt att säga — men bra gick det, även om jag hörde att mor trätte på dem när de tog oförsiktigt i henne.
När de hade gått upptäckte jag att mor dragit av sig byxorna och blöjan och kissat! Tur att det fanns ett skydd till i sängen. Bara att få mor att ställa sig upp så jag kunde dra upp byxorna.
Och här sitter jag nu och njuter av den svala kvällen. Det skulle vara skönt med en promenad, minns inte när jag tog en senast.
Inser att det inte bara är mor som behöver intellektuell stimulans — jag behöver det i allra högsta grad!
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar