onsdag 18 juli 2012

BARA 13°


 när jag smyger ut med min filt på trappen 7:30 — katterna kommer in, men förstår inte att jag vill sitta ute när man kan sova i en säng inomhus.  
Jo, jag hade gärna sovit längre, men efter en hel natts obruten sömn var jag ändå tillräckligt vaken för att gå upp och hinna få ett långsamt uppvaknande.
Glad även för mammas skull att hon fått en hel natt utan maror.
Återstår att se om det har gjort henne på ett bättre humör. En av många saker som hon hakade upp sig på i går var att hon inte kunde köra runt som hon ville med rullstolen, eftersom jag låste den. Talade inte ens om att jag låste den, sa’ bara att den är tung och svår att manövrera — vilket är sant. Är den olåst far hon nämligen runt, planlöst, och kör in i allt som går att köra in i. Jag känner mig grym, men efter att ha blivit påkörd flera gånger, och ha fått lyfta upp saker, och rädda vad jag kunde, av sådant som kommit i vägen, tog jag till detta fula knep. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar