onsdag 18 juli 2012

KVÄLL, EFTER EN BRA DAG


 "Det är bra att det finns automatiska skruvar på de där korkekarna."

Tittar på min vackra mamma, och önskar att jag kunde förstå vad som rör sig i hennes hjärna. Varifrån kommer alla märkliga uttalanden? 
Vad är demens och vad är minnen av en barndom utan trygghet och kärlek?
Älskade Laura, jag önskar att jag kunde ge dig den trygghet du saknar — att alla mina försäkringar om att du är älskad och att inget ont kan hända, kunde sjunka in, och att du kunde ta till dig vad jag säger.

Det har varit en bra dag.
Nattningen gick bra, jag hörde hur tjejerna och hon skojade med varandra.
Och på fredag eftermiddag får hon duscha. Vilket betyder att det ska gå att komma fram till badrummet och rätt saker ska finnas på rätt plats. Måtte mina krafter rinna till, så jag kan fixa det i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar