tisdag 26 juni 2012

EFTERMIDDAGSSTATUS


Det gick bra, till och med mycket bra, ända till eftermiddagsfikat. Jag sprang fram och tillbaka med en sak i taget, för att hon skulle se att det var saker på gång. Men när jag till slut kom med teet, hade "någon" varit här och talat om att allt hon gjorde var fel. Hon fick en droppe, och jag försäkrade henne för millionte gången att det bara är hon, jag och katterna som bor i huset. Vi bestämmer vem vi ska bjuda in och vad vi gör när. Nu har det gått över en timme och hon är fortfarande orolig och rädd, frågor om hon får flytta på fötterna, dricka ur teet eller luta sig tillbaka. Men det har inte blivit någon stor attack.
Sköterskan ringde, de kommer hit i morgon eftermiddag för att titta på trycksåret.
Allt jag tänker skriva, när jag inte skriver, är som bortfluget när jag börjar skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar