måndag 25 juni 2012

ÄNTLIGEN KVÄLL


Klockan är bara halv nio, sitter bredvid Lauras säng, hon har somnat, men jag vet av erfarenhet att hon sover lätt på förnatten/kvällen. Visserligen har hon två sobril i kroppen, kanske kan det få henne att sova gott.


Det blev en jobbig eftermiddag. Jag var glad när hon faktiskt löste korsord, och jag märkte hur verbal hon fortfarande är, men se'n spårade det ur. Hon grät och var ovettig, satt obekvämt, vilket jag förstår, och ville ligga ner. Problemet är att då måste vi antingen åka upp, vilket är svårt om hon är för svag, eller ligga på soffan. Soffan är inte så bekväm den heller, dessutom är den låg, och svår att komma upp från. Så efter att ha gråtit och förbannat, skulle hon först till sängen, men ändrade sig till toa. (Nu har hon vaknat).
Problemet var att hon inte kom upp från soffan. Jag fick tag på någon på hemtjänst, som kom efter en stund. Inte världens trevligaste tjejer. De presenterade sig inte, och blev påtagligt provocerade av att Laura var en riktig satkärring, som fräste åt dem. Bad dem hjälpa mig att få henne till sängen, så redan före sju var mor på plats i sängen, och jag gjorde lite fika och matade tvättmaskinen.
Nu sover hon omväxlande med att hon pratar om att hon äger Storgatan. 
Undrar om jag vågar gå härifrån. Munken ligger bakom ryggen på henne, jag är lite rädd för att han ska traska över magen på henne om jag går härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar