tisdag 25 december 2012

VI SATT OCH DRACK TE,


när jag märkte att katterna katterna tittade mot dörren, jag gick för att se efter om någon ville in, men såg bara att två personer gick in i en bil och for sin väg. Jag antar att det var ett par hemtjänstare som ville ha Lauras natting överstökad. Men mor var inte det minsta sömnig, så det tog ett par timmar till innan jag larmade.
Trots den smärtstillande medicinen hörde jag hur Laura skrek när de klädde av henne. 
När de fått mor på plats i sängen hör jag hur en av tjejerna säger åt mor att lägga sig. Förmodligen följs orden av fysisk handling, för Laura låter upprörd när hon fräser: ”Kläm inte ner mig människa!”.
Att det ska vara så svårt att anpassa takten efter Laura.
När jag kommer in är hon inte glad — klagar över att de gör henne illa.
Det stinker blöja i hela rummet, och jag hittar tre soppåsar. Och detta trots att soptunnan nyligen är tömd.

Det tog ytterligare några timmar innan hon somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar