fredag 28 december 2012

”DE HAR FÖR AVSIKT


att mörda mig”, säger Laura om hemtjänstarna, sedan de duschat och lagt henne. Jag försäkrar henne att så inte är fallet, men hon tror mig inte. Inte förrän jag säger "de är otrevliga, slarviga och kan inte sitt jobb, men jag kan lova att de inte har för avsikt att mörda dig”, drar hon en suck av lättnad, och säger att det var för väl.

Att torka upp hade de definitivt inte för avsikt  en gång tror jag att det har hänt — det är sjöblött både i, och utanför duschrummet.

2 kommentarer:

  1. Min make vill inte längre duscha med hemtjänsten. Synd för det blir att han duschar ibland när han är själv. Än så länge fungerar det, men jag förstår din mor.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina,
      Det är jättesvårt när jag måste lämna över till hemtjänsten fast mor ber att få slippa. Ibland ber hon mig att inte lämna mig ensam med dem, och det känns också lite avigt att jag bara är där i rummet - för jag vet att hemtjänstarna inte gillar det.

      Radera