måndag 24 december 2012

JAG BORDE VÄL INTE


bli förvånad, när jag upptäcker att man använder de stoppade möblerna till att ställa tvättfatet på. Redan från början ställde jag in en hög pall till att ställa vattenkärl på, och i förra veckan tog jag bort ett bord som jag inte uppskattar att få vattenringar på. Och nu använder man alltså en stoppad fåtölj som kommod, trots att den är hälften så hög som pallen, och står en bra bit från sängen.
Nu hör jag hur de för ett privat samtal över huvudet på mor, medan de tvättar och klär henne.

Laura ropade på mig i natt, när jag kom sa hon att hon ville köpa en och en halv meter av det här tyget, och så ville hon se på tygprover. Jag undrade om vi inte kunde diskutera tyger vid frukosten istället — efter en stund gick hon med på det, men fortsatte att tala, med alla och ingen, en bra stund.

2 kommentarer:

  1. Suck!
    Jag önskar dig och din mamma en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Julie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Julie,
      Ja, här suckas en hel del.
      Hoppas att du har en skön jul!
      Margaretha

      Radera