söndag 13 januari 2013

JAG HAR INTE


dåligt samvete, för allt jag inte gör — men jag önskar att jag hade energi att göra mer. Jag skulle vilja orka engagera mig mer i samtal och sysselsättningar, för att stimulera Lauras intellekt. Det är så uppenbart att hon blir stimulerad av intressanta samtal och sysselsättningar. Hon vill gärna hjälpa till, men det är få saker som hon kan göra. Det krävs väldigt mycket av mig, om hon till exempel ska kunna göra en insats i matlagningen. Jag skulle önska att jag hade någon att diskutera dessa frågor med, någon som kan mer än jag.
Att läsa en en längre text fungerar inte. Jag har försökt att läsa högt ur korta böcker, men avbryter jag läsningen, så kan jag inte fortsätta den senare, eftersom Laura inte minns vad vi läste.
Det måste vara mycket korta texter, där vi kan tala om vad vi har läst. 
Vackra böcker kan vi bläddra i tillsammans och tala om målningarna eller fotografierna — men jag vågar inte lämna mor ensam med en bok, eftersom hon gillar att riva, vika och skriva på vad som kommer i hennes väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar