tisdag 15 januari 2013

I NÄSTAN TVÅ TIMMAR FICK


 Laura sitta och sova i sin rullstol i går, innan hon blev nattad. Efter en och en halv timme, larmade jag igen, sen tog det inte ens en halvtimme innan två tjejer dök upp. De sa att det varit folk här, som inte blivit insläppta! Förmodligen någon som ännu inte förstått vad dörrklockan är till för. Men, varför i all världen ringer de inte och frågar varför vi inte öppnar. Har man larmat så betyder det ju att man vill ha hjälp.

Tjejerna som kom, brukar inte vara här, så när de gått och jag kommer in till Laura, ser jag att hon ligger på rygg. Jag viftade vildsint i fönstret, och de såg mig och kom tillbaka in. Tack och lov, för annars hade det säkert tagit lång tid innan vi fått komma till ro, och klockan var redan över tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar