onsdag 11 september 2013

"VAD ÄR VITSEN

med en avföringslista, om man bara fyller i den ett par gånger i månaden", frågade jag ett par av tjejerna i dag.
De tyckte att det var en "bra fråga".
 
Vi har haft en bra dag, mor och jag. Det förvånade mig att Laura inte varit det minsta trött, hon lutade sig tillbaka och blundade i kanske femton minuter, på eftermiddagen. Under middagsvilan var hon mycket vaken, och ropade på mig var femte minut.
Fram på kvällskröken, ville hon ha en telefon för att ringa till far. Hon hade ju talat med honom i går så hon visste säkert att han inte var död. Så småningom övergick hon till att begära att bli hemkörd. Jag vet inte hur många gånger jag talade om att vi är hemma hos oss — jo det vet hon ju, och så ber hon ännu en gång att bli hemkörd.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar