måndag 9 september 2013

"OJ, OJ, OJ"


Lauras säng är sjöblöt, men det är en del av hemtjänstarnas vardag att sanera våta sängar och sänginnevånare, så jag ser ingen anledning till ojandet. I all synnerhet som Laura genast tror att hon gjort något fel.
 
Efter en kort men intensiv kamp, i morse, vann mitt bättre jag över latmasken. Då, när jag höll på med 17 saker samtidigt (håll aldrig på med 17 saker samtidigt, det är inte det minsta effektivt  — kände jag mig, ja, just effektiv. Men när jag så här efteråt tänkte göra en lååång skrytlista på allt jag betat av, inser jag att den inte blir särskilt lång. Ändå är jag nöjd, jag lyckades äntligen hitta den trasiga säkringen — den som gick för ett halvår sedan — så nu ser jag vad jag har i grytorna på spisen. Så ägnade jag en bra stund åt att klä en låda med motspänstigt gråpapper, så jag har någonstans att göra av de handdukar jag använder dagligen. Kan man verkligen kalla två saker för en lista? Det tål att tänka på. Kanske kan jag utöka listan medan mor vilar middag — det saknas inte saker att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar