fredag 13 september 2013

JAG STÅR SOM PÅ NÅLAR


eftersom jag hoppas hinna med en del ärenden medan mor vilar. Så kommer äntligen tjejerna, men sitter kvar i bilen i sju  minuter innan de kommer in. Det är inte på något sätt ovanligt, de händer att de sitter kvar i närmare tjugo minuter, innan de masar sig in.
Med tanke på att de anser att det att jag är en grym dotter, som låter Laura ligga kvar i sängen, så länge, kunde man ju tycka att de skulle sno sig in.
Ärendena får vänta till en annan dag.
 
När jag påpekade att en avföringslista borde fyllas i varje dag, antydde tjejerna att om den satt synligt, så skulle det inte vara någon konst att fylla i den.
Jag avstod från att säga att det inte är jag som lägger tvättlappar, tvål, tandborste, kompresser och annat smått och gott, över listan — istället letade jag upp en kartongskiva som jag monterade listan på, så att den kan stå lutat mot väggen, väl synlig. 
Tror någon att den blivit ifylld‽

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar