tisdag 17 september 2013

"GU' VA' DUKTI'RU É "


"Åsså sticker vi in handen här."
Jag lyssnar vid mamma-monitorn, och undrar hur länge jag kan hålla käften, och avstå från att be dem skippa pluralis majestatis och tilltala Laura i andra person singularis.
Förmodligen kommer jag också att påpeka för Liam att Laura utalas med ett hörbart r! Jag tror han tror att han uttalar det på äkta amerikanska när han sväljer den bokstaven!
Jag fortsätter att lyssna och får höra att de ska lägga om Lauras sår eftersom sjuksköterskan har semester. Sensmoral: bli inte sjuk när sjukvårdspersonal har semester.
Liam letar efter koksalt, han hittar inget, och tvättar med kranvatten. Vi har eget vatten, och jag har ingen aning om hur mycket, eller lite, bakterier som finns i det — men en läkare uppmanade mig en gång att hellre använda koksalt, när det var viktigt med hygienen.
"Have a good day", säger de när äntligen går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar