lördag 7 september 2013

DET OUMBÄRLIGA BLOMBORDET


Många av möblerna har jag avlägsnat från Lauras rum, men blombordet har jag inte plats för någon annan stans. Och det är för väl – för var skulle tjänstarna annars lägga filtar, blöjor, begagnat sjukvårdsmaterial och jag vet inte vad.
Slarvet är lika utbrett bland de bra tjejerna som bland de tråkiga typerna. Men jag för erkänna att jag nog är mer tolerant gentemot de bra tjänstarna – men bara en aning.
I dag har vi haft lyckan att bara ha bra hjälp – i kombination med vackert väder, gör det livet enklare – om det så bara är för en dag.
För en tid sedan frågade jag en väninna som kan det här med tandvård, hur jag skulle kunna få hjälp med Lauras tandvård. Jag fick reda på att om man får ett tandvårdskort från ansvarig sjuksköterska, kan man få hembesök av hygeinist. Att kontakta ”vår” sjuksöterska var ju inget jag såg fram emot, men så kom jag att tala med en av tjänstarna om munhygien, och hon erbjöd sig att kontakta rätt person, och i dag berättade hon att ett tandvårdskort är på väg med posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar