tisdag 29 oktober 2013

SYMASKINEN


kom till användning i morse, eftersom Laura lyckats slita upp ena sidsömmen på påslakanet. Tur att det bara var sömmen!
 
Det finns dagar då jag inte orkar torka upp kaffet som mor hällt i handen för vidarebefordran till munnen, eller den mat hon spottar ut, när hon tuggat den till en vällings konsistens. Hon tuggar maten föredömligt väl — om hon bara svalde den sedan, vore det bra. För att slippa det extraarbetet, ställer jag maten utom räckhåll och portionerar ut den. Det vore naturligtvis mycket bättre om jag läte henne äta själv — somliga dagar funkar det, men de andra dagarna har jag svårt att inte visa min irritation över hennes bordskick, och då intalar jag mig att det är bast att jag sköter matningen.
 
"Do the best  you'll have the best", säger Laura. Ja, jag försöker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar