onsdag 30 oktober 2013

"JAG HAR INGA ANDRA MINNEN

 än de som ramlar över mig", konstaterar Laura. Och än en gång får jag anledning att fundera över hur minnet fungerar — eller inte fungerar.  Varför ramlar ett minne plötsligt över oss, och varför minns man inte en del saker, medan minnen man gott kan vara utan, sitter som berget.
På sistone tycker jag mig ha sett ett mönster i vilka tjänstare som kommer hit. Ofta är det en tjänstare som kommer flera gånger i rad  vilket är jättebra när det är en bra person, och en prövning när det inte är det. Nu har vi haft bra tjejer här, fyra gånger i rad — hur länge varar den lyckan?


Det kom en laddning med blöjor i dag. Eftersom jag bett dem att inte beställa så många kartonger varje gång, ligger det snubblande nära att misstänka att sköterskan gör det på pin kiv. De påstod en gång att de alltid beställer så här mycket åt alla, men jag har en väninna som till slut fick köpa blöjor, för att hennes mamma skulle få några. Och hur i all världen skulle man förvara de här fem kartongerna om man bodde i en etta! Tur att jag har uthus, men jag misstänker att mössen tycker att blöjor är ett prima byggmaterial.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar