lördag 5 oktober 2013

"SÅ SKÖNT JAG HAR DET",


var det första Laura sa i morse när jag kom in till henne. 
Om det beror på täcket, eller att hon hade mycket sömn att ta igen, vet jag inte, men hon har haft en lugn natt. Kanske skulle jag ha låtit hennes sova lite längre, hon verkade trött men sa att hon var redo att börja dagen. Innan tjejerna kom hade hon somnat om, så de gjorde henne bara i ordning, och lät henne ligga kvar i sängen.
Det såg ut som mor sov, men hon sa att hon ville ha frukost, när jag frågade henne.
Efter frukosten blev jag tvungen att gå ut i köket några minuter, när jag kom tillbaka såg hon mycket rädd ut, och upprepade "otäckt". Hon kunde inte svar på vad som var otäckt, utan fortsatte bara att mumla "otäckt", och efter en stund hörde jag att hon sa "sandpapper är inte otäckt, men det har vi inte pratat om".
Mumlandet fortsatte en stund, men nu har hon somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar