söndag 27 oktober 2013

MOR FICK EN EXTRA TIMMES SÖMN


i morse, hon var trött, och eftersom, vi fick en morgontimme till skänks och jag inte behövde ta någon hänsyn till tjänstarnas känslor, lät jag mor sova ända till S.Katten väckte henne.
Medan hon sov flyttade jag ett överblivet bord — ett bord jag snavat över i flera månader nu eftersom jag såg mig nödsakad att avlägsna det från salen för att inte hemsökelsepersonalen ska lägga filtar, kläder, blöjor, begagnat material och våta tvättfat på det!
Skaffade mig lite extra arbete när jag flyttade en monstera som med en av sina bläckfiskarmar grabbade tag i en aloe, som den blivit kompis med, och inte ville skiljas från. Nu behöver aloen en hel kruka, kanske hinner jag plantera om den under middagsvilan.
Som alltid när Laura får sova ut, har hon varit på gott humör — vi samtalar om allt mellan himmel och jord, inte alltid så sammanhängande. Men mitt i ett nonsensamtal, kan det glimra till och mors kommentarer och frågor förefaller helt vettiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar