måndag 20 maj 2013

LAPPEN GJORDE NYTTA

 — eller en viss nytta, kanske jag skulle säga. De flesta lägger tillbaka sakerna (ungefär) på rätt plats — även om vi inte tycks ha samma uppfattning om vad hopvikt innebär. Och varför man inte lägger täcket under överkastet, har jag fortfarande inte förstått.


Bara för att det går att knöla ihop textilier så måste man ju inte göra det. I sanningen samn är det inte bara inom hemtjänsten man lever i den villfarelsen.


Det är mulet, med tillfälliga solglimtar och omkring 20°, så friskluftsfanatiker som vi är har vi flyttat ut på verandan. Laura sover gott, under ett antal filtar och  med en tidning i knäet. Just nu lyssnar jag på dagens eko, på rätt hög volym, vilket inte stör mor det minsta.
Eftersom jag väcker henne vid tio, somnar hon raskt om så snart hon fått i sig frukosten. En frukost som jag får påminna henne om, när hon ofta börjar nicka till med en macka i handen. Riktigt bra är det inte, men jag låter det gå så här ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar