fredag 3 maj 2013

JAG HADE TVÅ ALTERNATIV


för kvällen, om vädret tillät hade jag tänkt snygga till i ett par rabatter. Det gjorde nu inte vädret, det blåste ordentligt — men tror någon att jag då grep mig an den alternativa planen, att städa ett badrum. Nej, ingen som känner mig tror väl det. Jag tänkte, som så ofta förr, att det där gör gör jag i morgon, så ramlade jag i säng, och somnade bums ifrån nyheterna.
Duschdag, så med allt jag inte gjorde i går, blev det en hel del att fixa nu på morgonen, vilket innebar att den tänkta turen till byn för att handla gick om intet. Eftersom jag inte skrivit någon handlingslista, vilket är nödvändigt för personer vars hjärnor kommit bort, så gjorde det inte så mycket. Apoteket öppnar inte förrän klockan tio, så dit kunde jag ändå inte gå, förs måste jag skriva en lista på vad jag ska ha där och sedan faxa listan till dem och hoppas att de lyckas med konststycket att ta hem medikamenterna i fråga. Den listan borde jag ha skrivit för länge sedan.
På tal om förkomna hjärnor, så ger det mig åtminstone motion. Jag går upp på övre våningen för att hämta något, på vägen till detta något, hittar jag något annat att göra så kommer jag tillbaka ned tomhänt  eller med fel prylar. Så blir det en ny tur, och i bästa fall lyckas jag avskärma mig och gå direkt på det jag avsåg att hämta.

Morgonen avlöpte väl, två av de bästa kom för att duscha mor, jag önskar att man kunde välja vilka tjänstare man vill ha — eller åtminstone porta de värsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar