tisdag 28 maj 2013

DET ÄR TREDJE DAGEN NU,

som tjänstarna hellre kliver över handduken på golvet, än ta'r upp den.

Laura tyckte, som vanligt, att de som hjälpte henne upp i morse, var hårdhänta. "Du har riktiga brottararmar", sa hon till Liam. Det var ingen komplimang — men så valde Liam att ta' det. Han kråmade sig som en tupp på dyngsta'n, och tackade flera gångar! 
Han påpekade även att han städat toaletten förra gången. Nu var väl städa att ta' i, men han hade tvättat handfatet, vilket verkligen behövdes. Eftersom jag inte använder den toaletten, tycker jag att det är tjänstarnas sak att hålla snyggt där — men jag tycks vara ensam om den uppfattningen.

Har till slut fått ändan ur vagnen, och bett resurscentrum att hämta tidningar och kartonger. Det tog ett dygn för dem att bestämma sig för om de kunde göra det, eller ej, men i dag kom de — och det var en lättnad att bli av med. Killen tittade ut över vår vildvuxna gräsmatta och sa' att jag kunde beställa klippning av gräsmattan också. Kanske det vore ett sätt att köpa sig samvetsfrid, för det hänger verkligen över mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar