söndag 2 februari 2014

"VAD BETYDER DET?"


Det frågar Liam rätt ofta, eftersom han och Laura inte talar samma språk. 
"Det får du slå upp", svarade Laura, och det är bara att hoppas att han tar reda på vad majestätsbrott betyder. 
Mor är nästan alltid upprörd sedan Liam varit här — och jag hörde från min plats i köket att hon inte var lätt att ha att göra med medan han var här, i får kväll. 
"Jag önskar dig en god natt", sa han när han gick.
"Det önskar jag inte dig", fick han till svar.
När min vänliga och artiga mor, säger sådant, då är hon arg. Hon är så hårt drillad sedan barnsben, att artighetsfraserna i vanliga fall, bara rinner ur henne.
Det tog en bra stund innan hon kom till ro, och täcket hann fara ned på golvet några gånger. Sista gången hon ropade på mig, ville hon diskutera garaget och hur vi skulle planera trädgården. Jag lyckades övertyga henne om att det var bättre att vi sparade det till frukosten, när det var ljust ute.
 
Morgonbestyren gick bra, Laura var lite avvaktande till att börja med, och irriterad på Teresas gälla röst, men tinade snart upp. Micke, som inte varit här på länge, är lågmäld och vänlig, något som vi båda uppskattar. Dessutom frågar han, när han är osäker på hur något ska vara — tänk om fler gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar