tisdag 4 februari 2014

I MORSE TOG DET EN STUND

att övertyga Laura om att hon inte är till besvär. Hon tog upp ämnet, när jag sa att jag skulle ringa efter hjälp. När jag förklarade att det är flickornas yrke att hjälpa till, något de har lön för, och inte beror på någon inneboende godhet, blev hon lättad. 
Morgonens flickor hörde definitivt inte till dem som uppvisar någon godhet, och Laura var mycket irriterad, men inte särskilt besvärlig. 
Och jag blir oerhört irriterad varje dag, när de frågar var(t!) det gör ont. Även om de inte begriper sjukdomens art, kunde man tycka att de kunde lägga Lauras svar på minnet — för det är detsamma varje dag.
Hur i all världen har de lyckats kleta tandkräm mitt bak på Lauras tröja.
Det skulle se trist ut, om jag flyttade undan alla möbler i salen, men skulle förmodligen vara enda sättet att förhindra att sittmöblerna blir avstjälpningsplatser.




tre dagar i rad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar