torsdag 20 februari 2014

"FÖRBRUKADE?"


Jag hör frågetecknet, när Liam får texten uppläst för sig — för han klarade inte av min skrivstil — det var uppenbarligen ett nytt ord för honom. Jag har dragit mig i det längsta, för att sätta upp en lapp, men jag står inte ut med blöjaromen som så ofta lägrar sig över Lauras sovrum, så nu satte jag upp en lapp på ytterdörren där jag uppmanar tjänstarna att ALLTID ta med sig förbrukade blöjor till soptunnan. Ingenting är självklart i dessa kretsar har jag förstått.
Jag kan ju inte gärna ge mig till att skriva lappar om allt de försummar, kanske kan jag byta ut en lapp i månaden — då skulle jag byta ut blöjlappen mot en som ber dem fylla i avföringslistan, om en månad. Den kan jag sedan byta mot en som uppmanar dem att vika ihop filtarna, och den byter jag  mot...  Det fattas som synes inte material till lappar.
 
"Vill du läsa tidningen?" frågade jag mor efter frukosten.
"Nej tack, jag har så mycket intressant här i mina böcker", svarar mor, och tittar ned i sitt tomma knä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar