måndag 5 augusti 2013

TUR ATT JAG ÄR LÅGTRYCKARE AV NATUREN


annars skulle mitt blodtryck ha nått oanade höjder vid det här laget.
Jag försöker hinna stöka undan städning, matlagning, trädgårdsskötsel och andra, i ett hem nödvändiga sysslor, innan mor vaknar, och under hennes middagsvila. På så sätt kan jag få en liten stund för vila och sociala kontakter sedan mor lagt sig, och innan mina ögon faller igen.
Eftersom det är sagt att hon ska få komma upp halv fem, ser jag till att jag är i mors rum — eller i närheten av ytterdörren — senast fem minuter före utsatt tid. Så även i dag, mor var vaken och vi småpratade — men ingen kom. Vid femtiden började mor bli otålig (och maten var iskall). Halv sex larmade jag — efter en kvart dök två av de mindre tänkande tjänstarna upp. ”Vi har varit här”, var det första tjejen sa’. Naturligtvis frågade jag när, och de påstod att de var här fem i halv fem. Jag talade om att jag satt här då, så det måste ha varit tidigare, men de vidhöll att de var här mellan fem i halv och halv fem! Ingen idé att diskutera med dem — jag frågade inte ens varför de inte hade kommit tillbaka, eller ringt och frågat om de kunde komma. Skyndade mig bara att elda under maten.

Från "chefen" har jag inte hört något. Ska bli intressant att se om någon dyker upp opåkallad, i morgon. Om jag får se det, jag har en del ärenden jag måste uträtta på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar