måndag 5 augusti 2013

DET VERKAR INTE


som om mitt budskap till hemtjänstarnas chef, gått fram. Helt säker är jag inte eftersom Laura vaknade strax före halv elva, och jag larmade fem eller tio minuter senare. I samma stund som operatören säger att han ska meddela tjänstarna, ringer det på dörren och två tjänstare står på trappen. De kan knappast ha hunnit få larmet.
Något telefonsamtal eller mejl har jag inte fått från chefen, vem det nu är, det ska bli spännande att se om det kommer under dagen.

Har under en längre tid lagt märke till att det inte är många — om ens någon — som har fattat hur man gör när man spritar händerna. De flesta nuddar vid flaskans pump, och kan rimligtvis inte få många droppar av spriten på händerna. Flaskan står en meter från ytterdörren, och innan de hunnit ut ur huset är spritningen avslutad. Jag är tacksam för att både mor och jag har ett immunförsvar som arbetar på övertid.

Någon ny avföringslista för augusti, finns inte. Julilistan är mycket sporadiskt ifylld, jag vet ju att det inte går flera veckor mellan Lauras avföringar. Det vore värdefullt för mig om listan fylldes i, så att jag vet vilken sorts mat jag ska servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar