lördag 10 augusti 2013

NOG ÄR DET MÄRKLIGT

att hemtjänstarna varken förstår klarspråk, eller sådana subtiliteter som att de har varit tvungna att vända i oförrättat ärende, varje dag i en vecka (utom den dagen jag larmade när de stod på trappen).
I dag kom de medan jag höll på att larma. Två snälla (jag har väl sagt att det inte räcker att vara snäll) och oerfarna töser.
”Har du klippt håret?”, frågade en av töserna.
”Nej”, sa’ mor, ”det gör jag aldrig, det är för svårt”.
Jag såg att tjejen inte begrep vad mor menade, så jag talade om att vi alltid anlitar en hårfrisörska.
Men mor kom upp, hon är trött men på gott humör.

 
Kampen går vidare.

Dagens stilleben.
Tröjan (den grå högen) luktade 
begagnad blöja, men det upptäckte 
jag inte förrän jag startat tvättmaskinen.

2 kommentarer:

  1. Men jösses så de bär sig åt! Du borde skicka alla bilder du visar här till den där chefen, för så får det bara inte se ut!!! Jag har arbetat inom hemtjänsten och vet att det är så här på en del ställen.
    kram/Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda,
      Jag har förstått att det är så här det är på många ställen i landet. Just nu orkar jag inte ens tänka på eländet - men bildbevisen har jag ju kvar.

      Radera