tisdag 4 juni 2013

JAG KAN NOG INTE VÄNTA


på att någon tjänstare ska slänga de öppnade flaskorna med natriumklorid. Upptäckte i dag att en tjänstare använde innehållet i en flaska, som stått öppnad i minst en vecka, när hon tvättade Lauras sår.
Någonstans i bakhuvudet trodde jag mig veta att en öppnad flaska ska användas inom 24 timmar. För att var säker på min sak, går jag ut på nätet för att få korrekt information, och hittar detta:
Användningsområden 
•  Spolning av ögon, näsa, små sår, kompresser och 
instrument 
Hållbarhet 
•  Från tillverkningsdatum: 3 år 
•  Bör användas omedelbart när förpackningen har 
brutits 
•  Förvaras vid rumstemperatur 
Produkt 
•  Natriumklorid 9 mg/ml 

Skulle tro att att tjänstarna noga vidhålles att inte slösa med kommunens medel.
Talade i går med en av de bättre tjejerna — en som man kan samtala med — om skoskydd och blöjor. Hon lät undslippa sig några syrliga kommentarer om att de som jobbade på golvet, och visste vad som behövdes, inte var betrodda när det kom till att beställa varor.

Kom tjejerna extra tidigt i går, som kompenserade de detta med att inte komma förrän kvart över elva, i dag. Just i dag, var det bra eftersom mor sov så djupt, att jag inte lyckades väcka henne förrän vid elvadraget. Men nog skulle det vara enklare för mig att få larma, än att vänta på folk, som ändå inte kommer på avtalad tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar