fredag 14 juni 2013

JAG BLEV BÅDE GLAD


och lättad, när jag såg två av de bästa tjejerna stiga ur bilen i morse. Laura var trött och hade somnat om, så hon var inte på sitt allra bästa humör. Men allt ordnade sig, även om man inte kunde beskylla Laura för att vara tillmötesgående.
Jag talade lite med den ena tjänstaren som konstaterade att det gick bra, även om Laura knappt svarade på tilltal. Jag talade om att det var deras förtjänst att det gick bra, hade det varit några av de andra hade de förmodligen inte fått duscha henne. Det är ju ett känsligt ämne, så vi tassade väl båda lite försiktigt. Men jag sa rent ut att det är förfärande många som talar barnspråk med mor — det var väl knappast någon nyhet för tjänstaren, men vi enades om att man inte ens ska tala så till barn. Jag dristade mig även att föreslå att det skulle kunna vara något att diskutera med kollegorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar