måndag 24 juni 2013

JAG HAR FÖRTRÄNGT


att handfaten måste rengöras. I några dagar har jag ägnat mig åt kroppsarbete i trädgården, och varit så trött att jag vänt bort huvudet när jag gått förbi handfaten. De har fått stå kvar på fönsterbrädor och golv, med tvättvattnet i, där tjänstarna lämnat dem — av brist på initiativ från min sida. Men i morse kikade jag ner i ett tvättfat och ser jag att jag får börja med den dagliga skållningen igen.


Inte nog med att handfatet har avlagringar som gör även mig, som inte har bacillskräck, förskräckt — jag lägger återigen märke till att det inte är så noga med vilket handfat som används till övre och vilket som används till undre hygien.
Att be dem tvätta handfaten, hjälper inte — de ser lika snuskiga ut efter tvätten som före. Det vet jag av bitter erfarenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar