tisdag 20 november 2012

TJEJERNA VAR INTE


så värst glada i morse när jag inte lät dem komma in. De ville ju bara tala om att jag kunde få vänta väldigt länge på hjälp, om jag inte tog emot den när den bjöds (tack för omtanken!) Men när jag sen larmade en timme senare kom de så snabbt att vi inte hann äta den frukost, som jag gjort i ordning eftersom jag trodde vi skulle få vänta länge på dem.

Vad är det som är så locknde med att riva sönder saker? Flera gånger i dag har jag fått hejda mor, när hon varit i färd med att riva sönder tidningar. Just nu roar hon sig med att vika ihop dagstidningen till ett frimärkes storlek.
Kanske har det blivit för ansträngande att inte vila middag.
En hemtjänstare ringde nämligen för att fråga om Laura skulle läggas på eftermiddagen när hon sov så länge i morse. Fast egentligen var det nog för att tala om att de inte ville komma. Jag är glad att slippa dem, fast jag just i dag hade tänkt handla, medan mor vilade. Men hon verkar inte så trött, så jag får väl handla i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar