tisdag 6 november 2012

I MORSE

blev vi hemsökta innan jag bad om hjälp, de tyckte att Laura sovit tillräckligt länge! Jag sa att jag inte ville väcka henne, eftersom allt blir fel då. Men de ville prova. Visst, de är ju inte de som får ta' hand om en synnerligen dement mor då. Varför hon tycks bli mer dement, och i värsta fall psykotisk, om hon blir väckt, vet jag inte — men vetskapen är nog för mig att inte väcka henne. Det tog över en timme att förmå Barbro att svälja två små smörgåsar, i alla fall merparten av dem. Utspottad smörgås över hela bordet är inte så kul. Hon hittar inte till munnen och talar knappast, när hon inte får vakna av sig själv.
Nu grunnar jag på vem jag ska säga till, så det inte sker igen  eller om jag ska kasta ut dem om det händer igen. Jag har ju redan så dåligt rykte, så det spelar väl knappast någon roll vilket alternativ jag väljer.
 Att jag lagt fram trasor och sopborste, är för subtilt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar