måndag 1 oktober 2012

ÄNNU EN HÄNDELSERIK KVÄLL


Laura behövde gå på toa — vilket jag hade känt på doften en bra stund, men hon förnekade det varje gång jag frågade. Hon reste sig utan problem från stolen, och jag fick nästan ned byxorna, men se'n föll hon. Jag vet inte om hon föll för att hon tuppade av, eller om fallet tog andan av henne. Hon var borta en stund, så jag larmade  — och talade om att hon inte var kontaktbar. Ändå tog det lika lång tid som vanligt innan hemtjänstarna kom. Men när jag kom tillbaka efter att ha larmat var hon vid medvetande  och på reltivt gott humör. En halvtimme är lång tid att ligga på golvet. Återigen var såret fullt av avföring.
När hjälpen kom, ringde de efter sköterska, som sa' att de kunde göra rent, så skulle en sköterska komma i morgon. Hela saneringsproceduren, plus att få upp mor från golvet tog en bra stund.
Nu hoppas jag att mor kan sova gott och att det inte blir fler händelser av det här slaget.
Bad om hjälp att få upp mor på onsdag morgon, ifall det skulle bli problem. Så de kommer vid åttatiden.

Tröttare än trött, men jag har tvätt i maksinen, så jag ska snart gå ned och häva in det i torktumlaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar