torsdag 18 oktober 2012

EN BÄTTRE DAG

än gårdagen. Laura har inte varit lika trött i dag, hjärtat slog bättre och cirkulationen var mycket bättre. Men hon är ju väldigt svag i benen, och jag behöver hjälp varje gång hon ska flyttas från en möbel till en annan. Det betyder att det blir ett fasligt spring här av hemtjänstarna  inte så kul. Det är ett evigt plockande se'n de gått sin väg  de släpper kläder, filtar och material där de står, och där får de ligga. Somliga är ändå rätt hyggliga och frågar hur vi vill ha det. Men när tjejerna som la' Laura till middagsvilan hade gått, upptäckte jag att Laura låg på rygg. Mejlade till biståndshandläggaren och bad att alla som lägger Laura, ska få reda på att hon ska ligga på sidan. Det var ju inte första gången det hände. Har varken fått svar på det mejlet eller det jag skrev häromdagen. Att svara på brev och telefonsamtal tycks inte vara populärt här i bygden.


Hittade ett gammalt fotoalbum, som vi tittade på tillsammans. Bilder från resor på 50-talet, jag vet inte hur mycket mor fick ut av det. Men när jag pekar på människor och säger vilka de är, så håller hon med — liksom hon säger att hon minns vissa episoder som jag drar upp. Förmodligen ringer det en liten klocka just när jag påminner om tillfället, även om det inte blir till ett varaktigt minne.
Det ska bli intressant att se hur många minnen som kommer upp till ytan i morgon när en av mina bardomsvänner kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar