måndag 20 augusti 2012

LAURA ÄR HEMMA.


 Man kikade in i urinblåsan och hittade en rodnad på ena sidan, och reparerade ett läckande blodkärl. Resultatet av provtagningen får vi vänta på, kanske en månad.
Jag tyckte nog att mor klarade av sjukhusvistelsen bra. Lite förvirrad var hon vid några tillfällen, men i stort sett var hon närvarande och medveten om var hon var och varför. Jämfört med ett par damer hon delade rum med första natten, var hon mycket skärpt — men de hade inte någon anhörig hos sig. För Lauras del är det nog ett villkor, för att hon ska klara av en vistelse av det här slaget  att hon har mig som ett ankare.

I dag blir det två timmar avlösning på eftermiddagen. Hade planerat att ägna det åt gräs och bär, om vädret tillåter. Men har jag inte piggnat till, kanske jag sover — för ögonblicket är det min enda önskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar