tisdag 29 april 2014

PÅ SISTONE HAR LAURA


vaknat rätt tidigt, ibland somnar hon om, men inte alltid. Det gör mig extra orolig, de dagar jag måste handla — även om det inte händer henne något, vill jag inte att hon ska ligga ensam och ropa på mig. Det gjorde att jag avstod från att gå till apoteket i morse, istället for jag hem så snart jag handlat mat. Det var nog bra, för Laura höll på att vakna när jag kom hem, och sedan tog det nästan en timme innan tjänstarna kom, sedan jag larmat. Sköterskan kom för att lägga om såren och det var glammigt värre i salen, när personalen förde sitt privata samtal över huvudet på mor.
Tack och lov blev de färdiga innan färdtjänst kom för att ta oss till tandläkaren. Ett besök som gick bra, Laura var samarbetsvillig och svarade redigt på frågor om hur det kändes i munnen.
Vi kom hem strax innan tjänstarna kom för att hjälpa mor i säng. 
Liam borde bli deckare istället för att springa i stugorna och förpesta livet för oss. Det första han sa var: "har du varit ute och åkt i dag Laura?". Jag tänkte att han kanske sett oss på byn, men nej, han hade sett spåren av rullstolen på grusgången! Och tro mig, de var nätt och jämt skönjbara. Men han fick tji, när han försökte löska ut vad vi gjort på byn, för det svarade inte mor på, så han drog den felaktiga slutsatsen att hon varit hos frissan. Besöket var över på tre minuter (rekord?), och mor luktade fortfarande urin, sedan de gått.
Vilken lisa att det kom två bra tjejer för att hjälpa mor upp  tjejer som kommer igen senare för att natta mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar