lördag 26 april 2014

JAG DRAR ETT DJUPT ANDETAG


och bestämmer mig för att komma på något positivt hos tjänstarna. Som att de försökte torka upp på golvet, efter duschen i går. Då, i går, var jag nöjd, när jag såg hur en av tjejerna torkade upp utanför duschen. Men i morse, när jag i strumlästen, trampade i en stor vattenpöl blev jag rätt sur (inte bara om fötterna). Ett missnöje som tilltog, när jag tittade in i duschen och hittade en hopknölad skurtrasa, i en annan vattenpöl.
Om morgonens tjejer, är det inte heller lätt att hitta något positivt, annat än att de förmodligen gjorde sitt bästa — vilket inte räckte långt. Ett citat kommer för mig "She was not amply endowed with gray matter". Huruvida det är positivt eller ej, kan väl diskuteras — men det är förmodligen en förklaring, till deras bristande inlevelseförmåga och därmed oförmåga att bemöta mor på ett människovärdigt vis.
När jag hör hur en av tjejerna bemöter Laura nedlåtande och kort, går jag in och sätter mig. Genast blir tjejens tonfall vänligare.

Mina planer för stunden som mor vilar, var berömvärda i dag — tyvärr lyckades jag inte materialisera en enda av dem. Jag sjönk ned i min stol och bara satt.
Väl uppe efter vilan frågade Laura oupphörligen "varför var de så oförskämda?" De, var Micke och Liam, som hjälpte mor upp. Tyvärr kommer de tillbaka i kväll.
När jag hämtade mor från salen, såg jag att lakanen låg på golvet, och jag gjorde en sur kommentar. När jag senare tittade in där, hade Liam flyttat lakanen från golvet till en knölig hög i närheten av lådan där de bör ligga. Jag har svårt att förstå varför Liam, och många fler, framhärdar i att knöla ihop lakanen, när de vet vilken argsint ragata jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar