tisdag 22 april 2014

"JAG SKA FÖRSÖKA VARA TUFF",


sa Laura i morse, när jag talade om att vi väntade på tjänstarna som skulle hjälpa oss. Och jag tycker att hon lyckades, trots Liam — eller kanske tack vare Gittan, så tog hon sig igenom morgonproceduren, plus en smärtsam omläggning av såren.
Tänk att man ska behöva säga till om det självklara — mors filt och kläder blev vackert dekorerade med tandkräm och utspottat vatten, ända tills jag uppmanade Liam att lägga en handduk i knäet på mor. Vem som dekorerat dörrar och väggar med tandkräm vet jag inte.
 
Karin, den bästa av dem alla, och Olivia, även hon bra, kom för att hjälpa mor i säng för vilan. Det var länge sedan de var här, det har varit ont om jobb sa de, men nu fick jag veta att de kommer att vikariera i sommar — något jag ser fram emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar