lördag 27 juli 2013

VAR FINNS TRYGGHETEN


i trygghetslarmet. Ingen svarar när jag larmar, efter en dryg kvart plockar jag fram mobilen  för att ringa det nummer jag fått, för att nyttja i den här sortens situationer. Det fungerar inte — kommer bara ett ett kärnfullt ”larmnummer SOS” på skärmen.
Efter ytterligare en dryg kvart står jag i begrepp att ringa 112, för att be dem koppla mig till trygghetscentralen — då svarar de på larmet. När jag påpekar att det tog lång tid för dem att svara, får jag bara ett lakoniskt ”det är många som provlarmar” till svar.

Så kommer tjänstarna, jag berättar vad som hänt, vi ringer mitt larmnummer (på min telefon) — och si, nu är det minsann inga problem att komma fram.

Vi sitter på den mer än varma verandan, och har just haft ett meningsutbyte om huruvida man måste riva loss bladen i tidningen, innan man läser den, eller ej. Dessförinnan gick våra åsikter isär beträffande maten — att spotta eller inte spotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar