fredag 12 april 2013

" SÅ KAN VI GÅ PÅ BOLAGET”


privatsamtalet flödade, mor fick inte mycket uppmärksamhet. 
När hon frågade vad Liam sa, fick hon ett kort ”jag pratar med min kollega”, till svar. När de avhandlat olika frisyrer, och hur klädsamma de kunde tänkas vara, övergick de till muskler och kroppsbyggnad.
När sjuksköterskan kom, för att lägga om mors sår, lyckades de klämma in lite skitsnack om en icke närvarande kollega.
Micke är i grunden rar, men han kan inte hålla Liam stången.
Tanklösa är de också, låter mor sitta naken ute i den iskalla hallen medan de utför andra ärenden.

Det är ju för väl att kommunen håller med plasthandskar, eftersom jag blev tvungen att fiska upp kompresser ur toaletten.
Nu ska jag torka upp i duschen och utanför den innan jag tacklar filtar och kläder i salen. Sedan ska jag sätta mig med en katt i famnen — det behövs dagar som den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar