fredag 26 april 2013

DET ÄR MIG EN GÅTA


hur människor som dagligen arbetar med dementa personer, och som ändå har en viss utbildning på området, inte vet hur de ska bemöta sina patienter.
Inte undra på att Laura var ur balans efter duschen i morse. En av tjänstarna räknade upp olika orter i vår omgivning, och frågade om Laura varit där. Mor hade den goda smaken att tiga ihjäl personen. Men hon teg verkligen inte när de klädde henne och flyttade henne! Då går de i svaromål!

Till nattningen kom de halv fyra i stället för klockan tre. Det komplicerade tillvaron eftersom jag sagt att bästa tiden att ringa mig varvid halvfyratiden. 

I don't like her. But don't misunderstand 
me: my dislike is purely platonic.
                      Herbert Beerbohm Tree

När sköterskan och tjänstarna väl kom, och jag såg att två av dem hör till dem jag har mycket svårt för, då avlägsnade jag mig. 
Eftersom jag har en monitor, och det är ingen hemlighet, den står synligt, så hör jag allt som sägs kring sängen  vilket var deprimerande. När de inte talade skit om kollegor, så talade de barnspråk med mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar