fredag 19 april 2013

DET HÄR ÄR DEN SYN


som möter våra besökare utanför ytterdörren. Och så snart det blir tillräckligt varmt för att sitta ute, är det här vi sitter på förmiddagarna. 
Jag vet inte hur jag ska tackla det, i vintras när tjänstarna bara släppte soppåsarna på trappen, vägrade de att ta med soppåsarna härifrån. Att föreslå att de ska vika ihop och avlägsna kartongerna, kommer säkerligen att möta samma motstånd — och jag tror mig inte om att kunna diskutera saken utan att börja gråta.
Varför de envisas med att beställa så stora mängder blöjor och underlägg, att det ser ut som en lagerlokal, är mer än jag förstår. Andra vårdtagare får dagligen det antal blöjor de beräknas behöva.

Jag fasar för nätterna, efter tre nätter med nattpatrullen, förstår jag att jag har att se fram emot tre till fyra timmars sömn per natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar