torsdag 18 april 2013

NATTEN FLYTTADE KILKUDDEN


— den som håller madrassen på plats. Deras avsikt var god, de ville inte att Lauras fot skulle fastna i grinden. 
Det såg ut som om Laura sov gott, sedan natten gått sin väg — men efter en stund hörde jag att hon var vaken. När jag kommer ner, ligger och och viftar med kilkudden. Den hade helt enkelt legat för nära henne, och allt som är åtkomligt blir intressant när hon har långtråkigt. Det tog en bra stund innan hon kom till ro — och ännu längre stund innan jag gjorde det.
De här vakna perioderna på natten, gör ju att Laura sover ännu längre än vanligt på morgonen — eller rättare sagt förmiddagen. Klockan var nästan tolv innan hon vaknade i dag, och medan vi väntade på tjänstarna hann hon somna om.
Regnvädret förbättrar inte situationen för våra golv. I salen ser det ut som en ladugård med djurhållningsförbud.
Alla mina goda intentioner att snygga till, något lite, varje dag, har runnit av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar