tisdag 16 april 2013

DET ÄR INTE MYCKET

som jag finner så irriterande som när man försöker att övertyga mig om något, jag redan samtyckt till.
Sköterskan var här för att lägga om sår, och tog då upp frågan om att Laura behöver vändas på natten. Jag sa att det var OK även om jag inte var glad åt det, eftersom det innebär mindre sömn för mig. Genast började hon förklara varför, en en av tjänsterna pep något om att det ju är för Lauras skull. Jag röt åt dem att jag vet precis varför, och jag just därför redan hade samtyckt. Ändå stod tjänstarna och trampade och hummade, och försökte övertyga mig om nödvändigheten av vändningen, när de skulle till att gå.
Jädrar så rädda de är för mig.
Så i natt börjar vi.

Det blir väl ännu mindre gjort på dagarna framöver, misstänker jag. I morse lyckades jag i alla fall svabba halva köksgolvet. Hoppas jag klarar av den andra halvan, innan den första grott igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar