måndag 18 februari 2013

JAG SOM TYCKTE


att jag var löjligt detaljerad i mina anvisningar. Men det var uppenbarligen inte tillräckligt att tala om att morgonmedicinen stod på en bricka bredvid sängen. Jag hade skrivit att det skulle vara en droppe i varje öga — men jag hade inte skrivit att de två pillren i en medicinkopp, skulle sväljas. Så de står kvar osvalda.
Middagsbrickan bestod, förutom huvudrätten, av en brödbit, en kaka till efterrätt och en tepåse. Jag kommer hem mitt i middagen och lägger märke till att de låtit mor börja med efterrätten (vilket innebar att hon inte mindes det efter maten, utan ville ha sin efterrätt då). Eftersom jag inte skrivit att tepåsen krävde kokande vatten, låg den bredvid muggen med kallt vatten.
Men det som ställde till det mest för mig, var att de inte låtit en medicinburk stå kvar på brickan, utan  ställt depå ett helt annat ställe. Det tog en bra stund för mig att lista ut om det var den burken med för gammal medicin som jag avsåg att lämna in på apoteket, som stod på samma ställe.

För övrigt är Laura ur gängorna, säger att "jag är alldeles lamslagen i dag, det är en otäck känsla".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar