torsdag 14 februari 2013

DET FÖLL INTE I GOD JORD,


att jag frågade om tiderna blivit ändrade. I säkert ett par veckor har man kommit först klockan fem för att hjälpa mor upp efter vilan — fast det är sagt att de ska komma halv fem. I dag blev vilan ännu längre än vanligt eftersom de kom drygt en halvtimme för tidigt, när mor skulle läggas. Min fråga fick dem omgående på defensiven, trots att jag förklarade att det egentligen gör oss detsamma när de kommer, men vi klarar inte av mer än en och en  halv timmes vila om vi ska hinna med våra måltider. Jag får väl ta upp frågan med någon mer sansad person.

De hann inte ens få upp Laura, innan hon förlorade medvetandet. Den ena tjejen var med sist det hände, så hon blev inte lika skärrad som sist. Efter några minuter, kom hon till sig och sa, när hon blev tillfrågad, att hon ville ligga kvar i sängen. Hon tycks hämta sig snabbt, är sluddrig en stund, men blir förvånansvärt snabbt sig själv.
Så här blev det middag på sängen, jag har läst tidningen för henne, och vi har talat om vad vi läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar