söndag 8 december 2013

VI HAR HAFT EN SKÖN DAG


Ända tills middagsvilan, satt vi vid brasan, lyssnade till musik, småpratade och bara njöt av tillvaron.
Visserligen var Sigrid här flera gånger, men tillsammans med Karin, vilket tycktes göra henne mindre beskäftig.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur hon uppfattade Karins och mitt lättsamma samtal. Kanske var det det som dämpade henne, för när Karin stannade i hallen och talade med mig, gick Sigrid direkt in till mor — och lite senare till bilen. Hon såg i det närmaste chockad ut när Karin frågade mig om jag haft en skön dag — möjligtvis trodde hon att jag skulle bita huvudet av dem båda. Sigrid rapporterar ju hellre till sina överordnade att det inte finns hygienartiklar och handdukar här, än att hon ber om sådant, som kanske tagit slut.
Mor var glad och belåten med dagen när jag sade godnatt till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar