lördag 28 december 2013

SÖMMARNA PÅ PÅSLAKANET

är  hopsydda, jag vet inte för vilken gång i ordningen. Nu sydde jag ända upp, vi får klara oss utan den lilla behändiga glispan, där man kan hugga tag i täcket. 
Så snart jag tvättat och manglat lakanet, så ska jag göra detsamma på det som nu sitter på täcket, för mor har ägnat natten åt att riva isär även de sömmarna. 
Just nu sover mor, och förhoppningsvis ska hon göra så, en stund till, för hon har varit mycket vaken i natt — inte direkt orolig, för hon har varit glad och pratsugen varje gång jag plockat upp täcket från golvet.


Begick det stora misstaget att titta i i ett tvättutrymme, som bara hemtjänsten använder — det är snuskigare än snuskigt. Jag inser att när jag förberett dagen och maten, och några andra nödvändiga saker, så får jag tackla snusket.  I min, uppenbarligen oerhörda, enfald, har jag trott att det åligger tjänstarna att torka handfatet rent, när de använt det, liksom jag tycker det är självklart att inte låta det stå vatten kvar på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar